Resepi Kari Ayam Emakku...



setelah habis exam Plant biotechnology pg td, aku lpak dgn poknik jap. tetibe bley la aku tringat kari ayam mak aku mask...sedap sgt..smpai menjilat pinggan!!..hihiih.. ni aku cube refresh blik cmner mak aku wat...
1. mula2, tumis bawang besar, bwng putih, y tlh dptong dadu smpai naik bau.... 2. kmudian, masukkn halia, kayu manis n bunga lawang



3. pa
s2, msukkn serbuk kari ayam y tlh dibancuh ngan air,
4. kaco smpai pecah minyak...

5. msukkn daun kari...
6. masukn ayam n gaul serata selama 2 mint..make sure rata la...
7. masukn kentang y da dpotong baji..

8. kacau rata...
9. masukkn sedikit shj air...jan bnyk2... nant x sedap....

10. masukkn garam n gula secukup rase...
11. tuang sedikit air asam....
12. gaul n jaga api smpai masak...

(kari ayam ni x bnyk kuah tp pekat)

* ehsan dr mak aku...siti noor hasnah bt hj abdul halim...


salam,
kerist3rbang
24 november 2008
09.21 pm

1 comment:

  1. ohoo..mudah2...ni yg cri2 slama ni..hehe..bese la,org bujang cma leh msk bnda2 yg simple je..=p

    ReplyDelete