Danau Toba: Heaven On Earth/ Eksplorasi Budaya Bersama Belia Ke Medan Episode 2



pd 26 Feb kami, pkul 6pg..belia2 dr UNISEL tlh ke Danau Toba dlm misi mengEksplore Budaya di sana..ternyata tmpt nya sgt indah n cantik...saujana mata memandang...

smpai d sana pkul 11pg n kami menaiki feri untk ke pulau tomok.


di sana kami tlh dbawa ke Rumah Si Gale2..dsini kami tlah menari tarian si gale2.


lpas tu kami semua bshopping dsana... aku ade beli kain samarinda utk ayah n atuk aku..aku agak tkilan xdpt beli gelang tangan y unik2 kt sana sbb bru nk plih je..Dr.Zaidi dah suh balik coz feri nk blpas..
hahahah
pastu kami wat island hoping..pusing2 ke pulau ekslusif n pulau batu gantung..

kami pulang ke daratan utk mkn tgahari n bhenti solat. time ni la k.wan pitam..kecian kt dia..tp, aku x bley tolong pape.

kmudia kami berangkat ke Berastagi untk melihat bgaimana sektor pertanian d sana..


sepnjg pjlanan pergi n blik, bole aku cterkn pjalanan y sgt2 triller..menyeronokkan...exciting n mcm2 lg..triller sbb jlnnk pg n blik sgt2 mcbar perut, kpla n minda aku..dtmbah plak dgn cara pemanduan supir bas...hahha.meyeronokkan kerna..sepnjang pjlnan pg n blik kami dtemani dgn teman2 dr USU y x penat2 mhiburkn kami dgn nyanyian n jenaka nya...
exciting kerna pemandangan spjng pjlanan y sgt2 cntk n sejuk mata memndang...indah sekali...bukit2...cerunam2..kaw ptanian..n mcm2 lg...

aku harap sgt akan ke sana lg...moga2 hajatku smpai..

salam,
kerist3rbang,
5.19 pm
5 March 2009

2 comments:

  1. best giler medan
    tak beli souvenir utk i

    pakcik yg menari sigale2 tu semangat giler k

    ReplyDelete
  2. memng best..
    hai wan...
    sori la..xder souvenir utk u...
    tp, rsenyew u bli bnyk brng kn??hahha

    ReplyDelete