Amalan 5S Persekitaran Berkualiti

salam
hye kengkawan..
hari ni aku nak cerita tentang amalan 5S..korang tahu ape tu 5S? 5S ni mcm methadologi camner korang ley uruskan organisasi korang..dalam bentuk persekitaran berkualiti... office aku baru je dapat Sijil Amalan Persekitaran Berkualiti dari Malaysia Productivity Corporation (MPC). We are the FIRST department in UKM (Bangi) yang dapat Sijil ni,..so, sangat bangga!

5S terdiri daripada 5 fasa iaitu Seiri (Sisih), Seiton (Susun), Seiso (Sapu), Seiketsu (Seragam), Shitsuke (Sentiasa Amal).

so, aku share kt korang sket apa jadi sebelum n selepas kteorg amalkan 5S ni di ofis aku...:)

ni aku tunjuk sket je.. kalo korang nk tgk perubahan yang banyk lg...bley r contact ofis aku untuk wat lawatan..
5S ni sngt bagus. elok r korang amalkan kat tempat kerja masing2. selain dpt meningkatkan produktiviti kerja, memupuk budaya kerja kondusif, peluang untuk kakitangan menyuarakan pendapat n idea sngt2 la di alu alukan. silaturrahim antara officemate pon bertambah erat!.
Meh cni aku share korang video yang ditayangkan semasa Majlis Penyampaian Sijil Persekitaran Berkualiti ofis aku..:)


pasni, ofis aku kna kejar audit iso lak,,nervous sgt2 nih,,,ISO ma,,,mesti lagi dasyat!.. :)

salam
kerist3rbang
10 Oktober 2011
2.37 petang

No comments:

Post a Comment