Kereta paling Mahal di Dunia

Assalammualaikum..

Setiap orang ada kereta impian masing-masing. Aku pon. kalo ikut entri yang lepas, Honda Civic Type R..Love U aku dah nyatakan memang aku nk beli kete tu. hihi. tapi sebabkan aku ni tak pandai berjimat cermat, kereta lain lak yang aku beli. tak pe lah, janji kereta kan.

Semalam naik kereta officemate aku ni, Honda Jazz Hybrid..baru beli tu..mende yang hybrid? entah, tp cantik la. Memang kereta pintar.. dia peminat honda gak kot sebab previous kereta dia Honda gak..Honda City.

Well, ade orang sangup berhabis duit beli kereta mahal-mahal. bukan setakat kereta mahal je, komfem la insurans pon mahal. ade gak plat kereta yang mahal cthnye WWW1.
kenapa la sanggup habiskan duit beli kereta mahal-mahal, tp kalau duit buka penghalang..so takde sape boleh halang nak beli kereta ape pon. kan?

Dari sumber The Super Car, aku listkan antara kereta paling mahal bagi tahun 2012-2013.

No. 5 Zenvo ST1


Boleh mencapai 60 mph dalm 2.9 saat, kereta dari Denmark ni berharga $1,225,000. Syarikat kereta ni keluarkan 15 unit je.

No. 4 Maybach Landaulet 

Kereta sedan mewah ni boleh mencapai kelajuan 0-60 dalam masa 5.2 saat ni berharga $3,800,000. Kereta ni ditujukan khas buat CEO atau Exec yang ade driver sendiri.. hihi, Aku nak jadi CEO la

No. 3 Lamborghini Reventon dan Koenigsegg Agera R 

Harga Koenigsegg Agera R ni $1,600,000 dan boleh mencapai 0-60 dalam 2.8 saat. Maksimum speed 260 mph. Yang menariknya kereta ni, boleh adjust kelajuan lagi tinggi dari 260 mph.
Kereta paling berkuasa Lamborghini pula mengambil masa selama 3.3 saat untuk mencapai 60 mph dan kelajuan maksimum pada 220 mph. Harganya $1,600,000. Nak tau mahal sangat pasai ape? sebab design die..

No. 2.  Aston Martin One-77 dan Pagani Zonda Clinque Roadster


Kedua-dua kereta ni berharga $1,850,000.00. bagi Aston Martin One-77 ni boleh mengembara ari 0-60 mph dalam masa 3.4 saat dan kelajuan maksimum 220 mph. Pagani Zonda Zlinque Roadster  pula dinamakan sebagai kereta paling exotic. boleh pergi dari 0-60 dalam masa 3.4 saat dan kelajuan mencecah 217 mph.

No. 1 Bugatti Veyron Super Sport


taraaa... ni la kereta paling mahal skali... Berharga $2,400,00.00 boleh accelerate sampai 0-60 dalam masa 2.5 saat. giler arh,,

Dasyatkan harge kereta-kereta tu..walaupon mahal, setimpal la kot dengan kelajuan, keselesaan, jenama masing-masing. aku kalo ade duit komfem beli yang no.1 tu hahah.. tak pe la..aku puas hati dengan kereta Super buatan Tempatan..Preve...




salam
kerist3rbang
15 Jun 2012
9.14 am

2 comments: